torstai 27. huhtikuuta 2017

Huhti6

Kappas, kirjautuminen bloggeriin oli muuttunut, salasanaa ei selain enää tiennytkään, enkä sitten tiennyt itsekään. Onneksi olin aikanaan kirjoittanut sen ylös Hyvin Salaiseen paikkaan, mutta vähän aikaa kesti, ennen kuin sain mentyä sitä sieltä etsimään. (Matkaahan oli peräti kaksi metriä tästä, missä nyt istun.)

Painan töitä niin kauan kuin niitä vielä riittää. Korkeintaan kuukausi. Moninaiset asiat ärsyttävät minua työpaikalla/itsessäni, etenkin se, että olen kateellinen vähän kaikille. Eniten kollegalle, joka palkattiin sumeilematta myös kesäksi töihin kyseiseen laitokseen. Minähän sinne olen itseäni tyrkyttänyt aiempinakin vuosina ja myös tänä keväänä, mutta en ole kelvannut. Tämä tyyppi on ensikertalainen, eikä hänen tarvinnut edes erikseen jättää hakemusta. Pyydettiin suoraan. Perkele sentään. No, periaatteessa syy on selvä: minulla ei ole plakkarissani opintoja jotka suoraan kyseiseen alaan viittaisivat. En tosin todellakaan usko, että alan opinnoista olisi kesän rupeamassa suoraa hyötyä. (Tiedän, ettei ole. Minä kelpaisin sinne aivan yhtä hyvin.)

No mitä välii, sanoisi teini. 

Kohta sitä taas höllötellään työttömänä. Saa nähdä, miten työkkäri minua muistaa hätyytellä - kolmen kuukauden välein puhelimitse vai kenties jotenkin muuten? Mutta täytyy yrittää nyt ottaa kaikki mahdolliset sentit irti tästä loppurupeamasta eli tehdä tunteja niin paljon kuin vain sallitaan. 

Kevät väsyttää. Päivisin tulee reuhdottua kaikenlaista ja illalla ylikierrokset haittaavat nukahtamista. Iltapäivisin iskee usein koomainen uupumus, joka on kuin jäätynyttä siirappia aivoissa. Huh.



5 kommenttia:

Timo Lampi kirjoitti...

Ootko kokeillu valeriaanaa ylikierroksiin?

Saima kirjoitti...

En vielä - lähinnä viskiä :-)

Veela kirjoitti...

Minulle laitettiin akupunktioneulat korviin, ja nukuin pari yötä kuin tiiliskivi. Siirappiin se ei juurikaan auttanut, mutta nukkuminen oli hauskaa.

Saima kirjoitti...

Akupunktiota en olekaan vielä kokeillut, voi olla, että vielä kokeiltavaksi tulee. Vyöhyketerapiasta oli aikanaan jotain apua rentoutumiseen, mutta ei nukkumiseen...

Keltainen Lintu kirjoitti...

Kuulostaa ihan sille että kollegalla oli kenties suhteita. Tsemppiä.