keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Hiatus

Töissä on taukoa käsiteltävän materiaalin väliaikaisen loppumisen takia. Olipa kankeasti sanottu. Joka tapauksessa minua ei tarvita ennen ensi tiistaita. Ottaa päähän rahanmenetyksen takia, mutta helvatanmoisen väsymyksen hoitoon tauko tuli juuri oikeaan aikaan.

On taas olevinaan niin perkeleen hankalaa kaikki.

No toki, kevät. Maaliskuu on kautta aikain ollut kuukausista se, josta vähiten pidän. Väkivaltainen valo ei tee minulle hyvää, vaan kääntää ahdistuskytkintä. Maisema on rumimmillaan, pölyinen ja kurainen ja rapakkoinen ja roskainen. Itsekin olen tässä valossa ruma, harmaa ja näppyläinen.

Kaihoan Sen Yhden Tyypin perään ja inhoan itseäni sen vuoksi. En minä halua häntä takaisin elämääni, koska kaikki se, mitä oli, on rikki. Mutta pyhä älyttömyys: haikailen silti. Ja käyn keskustelua pääni sisällä lähes tauotta. Puoli ja toinen puoli, ja kolmas. Ja niin edelleen.

Olen ihminen, joka tekee kaiken väärin ja sanoo kaikki väärät asiat. 

2 kommenttia:

Mymskä kirjoitti...

Et ainakaan ole ainoa, joka tekee kaiken väärin jne. Haikailu ja loppumattomat päänsisäiset keskustelut ovat myös minun tätäpäivääni. Ja siinäpä onkin mehevä kasa syitä inhota itseään. (Minä teen sitä, sinä toivottavasti et.)

Saima kirjoitti...

Itseinho is my middle name, ainakin ajoittain...