perjantai 16. joulukuuta 2016

Joo totanoin

Selfiet. Miten ihmiset sen tekevät? Niillä on kaikissa kuvissaan iho kirkas ja raikas kuin maitokiisseli, eikä yhtään pussia silmien alla. Puhumattakaan silmistä. Silmät ovat kuvissa noin kaksi kertaa suuremmat kuin luonnossa. Mietin, että ketä varten niitä selfieitä otetaan - niitäkö, jotka eivät tapaa kuvan kohdetta kovin usein? Muut nimittäin kyllä huomaavat, että oikeasti sen silmät ovat ihan normaalikokoiset.

***

Avannossa oli mahtavaa. Väljempääkin kuin yleensä. Siis saunassa ja pukuhuoneessa oli väljempää, avannossa itsessään on aina yhtä väljää.

***

Olen nykyään jatkuvissa riidoissa ja kahnauksissa nuoremman jälkeläiseni kanssa. Kai minun vain pitäisi päästää irti ja antaa hänen olla, hoitakoon omat asiansa. On ihan ihmisen iässä jo ja pääsääntöisesti järkevä. Mutta hänellä on juttunsa, ja jotkut niistä häiritsevät muita samassa (ahtaassa) asumuksessa asuvia. Sellaisesta en tingi kumminkaan, vaan edelleen vahtaan kuin kotipoliisi. Helvetti sentään, usein toivon asuvani kaukana täältä. Jälleen kerran olen se yksi erilainen ja eri asioita haluava perheenjäsen, kaikki muut vetävät yhtä köyttä minua vastaan. Tasan samalla lailla kuin lapsuudenkodissani. Ehkä olisi otettava opiksi: minä olen hankala ja vaikea ihminen ja kuulun erakoksi hirsimökkiin. Kerran vuodessa voi käydä katsomassa.

Ei kommentteja: