torstai 29. joulukuuta 2016

Epätietoisuuden talvi

Olisi tietysti ollut coolimpaa laittaa otsikoksi "The winter of our discontent", koska aika tympeä olen ollut. Mutta kun se sitaatti jatkuisi jotta "made into glorious summer by this son of York", ja minun talveni se jatkuu vain. Kalle Päätalon kirjan nimestä siis soveliaampi otsikko. Sillä: tässä sitä kiikutaan uuden vuoden kynnyksellä, haljussa välitilassa, kun ei enää ole joulu mutta ei ole mitään uuttakaan kunnolla alkamassa. Asioita, joita en tällä hetkellä tiedä:
  • Aloitanko työt uudessa paikassa maanantaina vai en? Vuokrafirma lupasi ilmoittaa heti, kun asiakasfirmalta saadaan tieto. Jotta voisin aloittaa maanantaina, olisi vähän niin kuin hyvä saada tieto huomenna perjantaina. Niin että.
  • Ryhdynkö keväällä opiskelemaan sivutoimisesti vai en? Jaksanko sitä? Riittääkö psyykkinen energia?
  • Olenko vielä valmis avaamaan itseäni, jos kohtaan sellaisen ihmisen, jonka kanssa haluan jotain syvempää kuin hyvänpäivänkaveruutta? Uskallanko enää koskaan?
  • Jäikö minuun jotain pysyvää sirpaletta viimeisimmän masennus/sekopääepisodin jäljiltä? Olenko loppuelämäni näin vereslihalla ja ultraherkkä ja sätky kuin olen viimeisen vuoden ajan ollut?
  • Tulenko enää koskaan painamaan alle 70 kg terveenä ollessani?
***

Vähittäiskaupan parissa viettämäni aika on hupenemassa kuiviin - huomenna on viimeinen päivä. Tänään esittelin hieman huppanan oloiselle vanhalle herralle almanakkoja, ja valittuaan sopivan allakan herra sanoi: "Sitten minä otan Apu-lehden." Minä sanoin, että valitettavasti meillä ei ole lehtiä lainkaan." Herra kysyi terävästi: "Jaa? Mitäs teillä sitten on? Minä siihen, että meillä on...tuota...kirjoja. Vastaus tuntui riittävän sillä erää, mutta jäin sitten joksikin aikaa miettimään, että mitä muuta olisin oikeastaan voinut sanoa.

 

2 kommenttia:

S kirjoitti...

Oho! Näyttää omalta listaltani, jota en ole jaksanut kirjata ylös. No eka kohta ei päde, mutta hakemus siihenkin on kyllä sisällä.

Saima kirjoitti...

On jollain tavalla lohdullista tietää, että joku muukin kuin minä listaa tällaisia asioita!