lauantai 9. heinäkuuta 2016

Jos nyt ihan vakavasti puhutaan

Mustikka-aika on alkanut taas, ja metsässä tulee mietittyä kaikenlaista oikein pohjanmaan kautta. Tänään nyt sitten sitä, että minulle on kautta vuosikymmenteni sanottu, että otan asiat LIIAN vakavasti. Kai kaikki asiat. Ja nyt sitten mietin, että pitääkö siitä opetella pois.

Etsimättä tuli taas mieleen Se Yksi Tyyppi, joka aikanaan sanoi, että pitää minusta nimenomaan siksi, että otan asiat vakavasti, ja että ilman sitä piirrettä en olisi minä. Hän taitaa olla ainoa, jonka mielestä kyseinen piirre on ollut positiivinen asia, eikä sekään pitkään kestänyt. Sillä kevyempää elämäähän hänkin halusi, ja siksi viskasi minut tien varteen.

Mutta minulle monet ihmissuhdeasiat ovat lähes elämän ja kuoleman kysymyksiä. No, ehkä nyt vaihteeksi liioittelin, mutta vähintään ne ovat sellaisia, että vääntävät sisuskaluja jos ovat vinksallaan. Ja saattavat tehdä minut lähes toimintakyvyttömäksi. Niin kuin niinä eräinäkin viime kesän päivinä, näihin aikoihin heinäkuussa, hoh. Makasin sängyssä pystymättä tekemään muuta kuin välillä käymään vessassa, koska minuun sattui fyysisesti. Olo oli kuin stressihormoneissa kylpisi. Syy oli henkinen: ristiriita/riita/erimielisyys Sen Yhden Tyypin kanssa. Enhän minä nyt helvetti soikoon halua kokea mitään sellaista! Mutta millä tämänkin ominaisuuden itsestäni poistaisin? Aivopesu voisi sopia, sellainen persoonan hienopesu haaleassa vedessä ja pienellä linkouksella. Ja vähän sappisaippuaa tahraisimpiin kohtiin.

Puolisokin väittää usein, että olen huolissani aivan syyttä tai mitättömin syin. Että hän ei suinkaan jää muistelemaan ja kantamaan kaunaa, jos joskus sanon jotain ilkeällä äänellä tai olen hankala tai jopa riitelemme. Ei, vaikka minusta sen jälkeen alkaisikin tuntua, että nyt puoliso varmasti vihaa minua ja on syytäkin vihata. Mutta mistä näitä tietää! Jonain päivänä hänenkin mittansa varmaan täyttyy, ja silloin hän paiskaa kaikki tekoni ja sanani takaisin päin kasvojani ja kertoo, miten mahdoton ihminen olen.

Ei kommentteja: